دلیل تغییر رنگ منی در آقایان چیست؟

دلیل تغییر رنگ منی در آقایان موارد مختلفی دارد و فهمیدن آن میتواند حاوی پیام های مهمی از وضعیت جسمی و جنسی شما باشد. مایع انزالی منی بصورت اصلی باید به رنگ سفید شیری رنگ باشد و حالت غلیظ و ژله ای آل باید وجود داشته باشد. هرچند این نکته به موارد زیادی مثل ژنتیک و برنامه غذایی و آب و هوای محل زندگی افراد نیز وابسته است.

اما تغییر رنگ منی به قهوه ای و زرد و سبز میتواند نشان از علائم خاصی از بیماری و یا عفونت خطرناک باشد. در این بخش از مجله بابا لک لک میتوانید در این باره اطلاعات بیشتری راجع به این مسئله بدست آورید.

رنگ سفید شیری و یا طوسی به چه معناست؟

این رنگ نشانه سلامت کامل و وضعیت عادی منی میباشد. در واقع رنگ هر مایعی، بواسطه ترکیبات آن بوجود می آید و رنگ طبیعی مایل انزالی آقایان هم بخاطر ترکیباتی است که توسط غده پروستات، غده مجرای پیشاب و کیسه منی تولید شده اند. ترکیباتی همانند:

  1. کلسیم
  2. سدیم
  3. اسید سیتریک
  4. اسید فسفات و …

رنگ زرد یا قهوه ای منی

رنگ زرد و یا سبز در منی به چه دلیل است؟؟

در صورتی که رنگ زرد و یا سبز مایل به زرد را در منی خود مشاهده نمایید، میتوانید به موارد زیر فکر کنید:

رژیم غذایی

مصرف خوراکی هایی که دارای رنگ دانه های زرد باشند همانند پیاز میتواند به تغییر رنگ مایع منی به رنگ زرد منجر شود. بنابراین درصورت زرد شدن مایه منی به خوراکی هایی که در چند روز گذشته مصرف نموده اید فکر کنید.

وجود قطرات ادرار در منی

برخی موارد ممکن است زمان برقراری رابطه جنسی، بلافاصله بعد از ادرار و یا مدفوع کردن انجام شود. در این موارد ممکن است بقایای ادرار در مسیر خروجی منی یعنی پیشاب راه مانده باشد که همزمان با انزال، ترکیب شده و دلیل تغییر رنگ منی در آقایان باشد.

این مسئله جای نگرانی ندارد و  نیازی به بررسی بیشتر نیست.

عفونت غده پروستات دلیل تغییر رنگ منی

عفونت در غده پروستات

همانطور که گفتیم، بیشتر ترکیبات منی، توسط پروستات تولید میشود و درصورت وجود مشکل در پروستات، میتواند در رنگ منی هم تاثیر گذار باشد.

درصورتی که آلودگی ها و یا به عبارت بهتر، باکتری های موجود در ادرار، بتواند خودش را به غده پروستات برساند و تاثیرگذار شود، باعث ایجاد عفونت در این غده مهم و در نتیجه تغییر رنگ مایع انزالی به زرد و یا سبز مایل به زرد شود.

لازم است که اطلاعات خود را راجع به نشانه های دیگر مشکلات پروستات مطالعه کنید تا در صورت مشاهده هرگونه علامت، به پزشک مراجعه نمایید.

دلیل تغییر رنگ منی در آقایان به صورتی و یا قهوه ای چیست؟

مشاهده رنگ صورتی و قهوه ای در مایع منی، بدون شک مربوط به وجود خون در آن میباشد. درصورتی که خون ترکیب شده، تازه باشد، رنگ مایع منی به صورتی و درصورتی که خون کهنه و قدیمی با آن ترکیب شود، رنگ آنرا به حالت قهوه ای در خواهد آورد.

دلیل تغییر رنگ منی در آقایان

انجام عمل جراحی

درصورتی که به تازگی اقدام به انجام عمل جراحی در پروستات کرده اید، ممکن است در ترکیبات مایع منی ، خون مشاهده کنید. این مسئله میتواند منی شما را به رنگ صورتی و یا قهوه ای تغییر دهد.

آزمایش و نمونه گیری از غده پروستات

با توجه به اینکه نمونه برداری و آزمایش پروستات، نیازمند بریدن و جدا کردن بخشی از این غده مهم است، به همین دلیل باعث خونریزی جزئی و در نتیجه وارد شدن بخشی از آن در منی میشود.

همانطور که گفته شد، تولید بخش زیادی از ترکیبات منی، بر عهده پروستات میباشد و دلیل تغییر رنگ منی در آقایان میتواند در شرایط مختلفی مرتبط به این بخش مهم از بدن باشد.

بیماری جنسی و آمیزشی

ابتلا به بیماری های آمیزشی میتواند باعث ترکیب خون با منی و دلیل تغییر رنگ منی در آقایان به شمار آید. از جمله نشانه هایی که برای ابتلا به این بیماری میتواند وجود داشته باشد، موارد زیر است:

  1. بیرون آمدن ترشحات غیر عادی از آلت
  2. درد یا ورم در غده بیضه
  3. خارش و یا سوزش در ناحیه تناسلی
  4. و…

رعایت نکات بهداشتی نواحی تناسلی، از مهم ترین چیز هایی است که برای سلامت جسمی و جنسی خود به آن احتیاج دارید. استفاده از ژل شستشوی بهداشتی آقایان میتواند کمک زیادی به سلامت نواحی تناسلی نماید.

شما با مراجعه به بخش فروشگاه سایت بابا لک لک و جستجوی محصولات مختلف میتوانید با محصولات زناشویی بسیار مفیدی آشنا شوید.

فشار خون بالا و تغییر رنگ منی

یکی دیگر از عواملی که باعث ترکیب شدن خون با مایع منی میشود، فشار خون بالا و عدم اقدام به موقع جهت درمان آن است.

البته که فشار خون بالا دارای علامت های مختلف دیگری هم میباشد که در صورت مشاهده آنها باید به پزشک مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا