علت عفونت واژن و علائم و نشانه های آن

یکی از مشکلاتی که اغلب زنان در طول زندگی خود با آن روبرو می‌شوند، عفونت واژن است. بروز تغییر در ترشحات زنانه می‌تواند یکی از نشانه‌های عفونت واژن باشد. مساله مهم این است که هرچه زودتر به یک پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا راه‌های درمانی را آغاز کند. با وجودی که علت عفونت واژن به طور معمول روشن بوده و این عفونت در اغلب زنان بسیار شایع است، اما از آن جایی که راه‌های درمانی مختلفی برای آن وجود دارد، جای نگرانی نیست. با این حال راه‌حل مناسب و ارزانتر این است که به جای درمان به سراغ پیشگیری بروید و با خرید محصولات بهداشتی مناسب از ابتلا به عفونت پیشگیری کنید.

علائم عفونت واژن

با توجه به نوع درگیری و مدت زمان آن، علائم عفونت واژن در زنان می‌تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی شامل موارد زیر می‌شود:

  • تغییر در رنگ ترشحات
  • تغییر در بوی ترشحات
  • تغییر در مقدار ترشحات که اغلب مقدار ترشح افزایش پیدا می‌کند
  • درد و سوزی هنگام ادرار
  • خارش شدید واژن
  • خونریزی
  • درد در هنگام رابطه جنسی

اگر به تازگی در ناحیه واژن خود احساس تغییرات جدیدی دارید که همراه با سوزش یا خارش است، حتما باید علت عفونت واژن را جدی بگیرید. اگر سریعا برای درمان مراجعه کنید، می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که موضوع خطرناکی نیست.

دلایل عفونت واژن چیست؟

زنان بعد از سن بلوغ به صورت عادی در روزهایی از ماه، خروج ترشحات دارند. این ترشحات محیط واژن را مرطوب نگه می‌دارد و مانع از بروز خشکی واژن می‌شود. با این حال ممکن است برای برخی از بانوان این روند تغییر کرده و مقدار ترشحات­شان افزایش پیدا کرده و بوی نامطبوعی داشته باشد که نشانه و علت عفونت واژن محسوب می­شود.

محصولات بهداشتی برای رابطه جنسی سالم بانوان

اگر این ترشحات افزایش پیدا کنند، حتی ممکن است منجر به سوزش، درد هنگام ادرار و رابطه جنسی و حتی خونریزی شود.

رایج‌ترین علائم عفونت واژن عبارت است از:

  • عدم استفاده از محصولات بهداشتی
  • استفاده از مواد شوینده عطری
  • عفونت باکتریایی
  • عفونت قارچی
  • عفونت انگلی

به جز دو مورد ابتدایی، برای بررسی و رسیدگی به دیگر علت‌های عفونت واژن باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. با این حال در صورتی که بعد از بررسی‌های تخصصی متوجه شدید هیچ یک از علل باکتریایی، قارچی و انگلی باعث عفونت نشده، لازم است تا در روتین روزانه خود تغییری ایجاد کنید.

راه‌های خانگی برای از بین بردن عفونت واژن

راه‌های خانگی و ساده برای از بین بردن علت عفونت واژن این است که ابتدا تمام لباس‌ زیرهای خود را تعویض کرده و لباس‌های نخی بگیرید. علاوه بر این حتما روزانه خود را با آب گرم شستشو دهید و لباس زیر را عوض کنید. همچنین از محصولات بهداشتی مانند ژل شستشوی واژن استفاده کنید. همچنین هرگونه استفاده از صابون‌های عطری را کنار بگذارید. با این روش‌ها می‌توانید تا حد زیادی عفونت واژن را کنترل کنید.

ویژگی ژل بهداشتی بانوان اناری ویرگو

سخن پایانی

فروشگاه اینترنتی بابا لک لک با هدف حفظ حریم شخصی، کلیه محصولات بهداشتی و زناشویی را به صورت اصل و با کیفیت بالا به فروش می‌رساند. شما می‌توانید هر محصول بهداشتی که نیاز دارید از جمله انواع پد بهداشتی و ژل‌های آمیزشی را با قیمت مناسب خریداری کرده و به صورت محرمانه درب منزل تحویل بگیرید. به خاطر داشته باشید که لازم است، همواره علت عفونت واژن را جدی گرفته و برای درمان آن اقدام نمود.

برای خرید ژل بهداشتی بانوان میتوانید از طریق دسته بندی محصولات فروشگاه اینترنتی بابا لک لک اقدام نمایید. در مجله بابا لک لک و در مقاله بعدی به راه های پیشگیری از ابتلا به عفونت بیشتر صحبت خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا