راه‌های درمان عفونت واژن بانوان در خانه

عفونت واژن، معضلی است که بیشتر زنان را درگیر می‌کند و تجربه‌ای دردناک برای آن‌ها رقم می‌زند. اما با آگاهی از روش‌های خانگی درمان عفونت واژن، می‌توانید بدون مراجعه به پزشک، در کم‌ترین زمان، بیماری را مهار کنید. در مطلب قبلی درباره راه های پیشگیری از ابتلا به عفونت واژن صحبت کردیم اما اکنون وقت آن رسیده که یاد بگیریم درصورت دچار شدن به عفونت واژینال، چگونه میتوان آن را بر طرف کرد و از مشکلات بعد از آن راحت شویم.

عفونت واژن

عفونت واژن می‌تواند با علائمی مثل درد، سوزش، خارش، بوی نامطبوع یا ترشحات غیرعادی نمایان شود. پس از مشاهده هر یک از این موارد، بهتر است که هرچه سریع‌تر، درمان را آغاز کنید. بسیاری از افراد با بی توجهی جهت مراجعه به دکتر، وضیعت وخیم‌تری پیدا می‌کنند. اگر فرصت ندارید به پزشک مراجعه کنید و به درمانی آنی و کارآمد احتیاج دارید، بهترین گزینه درمان خانگی عفونت واژن است.

داروهای مناسب برای درمان عفونت واژن

در سال‌های گذشته، آگاهی نسبت به درمان‌های خانگی افزایش یافته است. برخی از کرم‌های موضعی و شیاف‌ها وجود دارند که خاصیت ضدقارچ آن‌ها، می‌تواند برای درمان عفونت واژن در خانه کارآمد باشد. شماری از این محصولات، بدون تجویز پزشک هم قابل دریافت هستند.

برخی از آن‌ها، به‌ صورت داخلی مورد مصرف قرار می‌گیرند و در 80 درصد مواقع، عفونت را به‌ طور کامل رفع می‌کنند و کارآمدتر از نمونه‌های موضعی هستند. مدت زمان مصرف، بنابر میزان عفونت معمولا بین یک روز تا یک هفته است.

کپسول‌های اسید بوریک یکی دیگر از داروهایی هستند که می‌توانند برای درمان­ کردن عفونت واژن در خانه مورد استفاده قرار بگیرند. توصیه عمومی مصرف این کپسول‌ها، یکبار استفاده در روز و به مدت 2 هفته است. شماری از مکمل‌های دارویی هم می‌توانند برای درمان­ کردن عفونت واژن مفید باشند که بهتر است با توصیه‌ متخصص مورد مصرف قرار بگیرند.

محصولات گیاهی برای درمان­ کردن عفونت واژن

فارغ از محصولات دارویی، برخی از محصولات گیاهی هم می‌توانند در درمان عفونت واژن موثر باشند. چندین نمونه از روغن‌هایی که پایه‌ گیاهی دارند، در این خصوص کارآمد هستند. روغن درخت چای، یکی از این محصولات است.

این روغن هم مثل داروهای ذکرشده، خاصیت ضد قارچ دارد و برای بهبود عفونت‌های اندام تناسلی بانوان، کاربرد زیادی دارد. روغن درخت چای درترکیب بعضی از شیاف‌های واژینال مخصوص بانوان هم مورد استفاده قرار میگیرد. بنابراین روغن درخت چای محصولی مفید برای درمان خانگی عفونت واژن است.

درمان قطعی بیماری عفونت بانوان

درصورت استفاده مستقیم از روغن درخت چای، بهتر است که آن را با روغن‌های دیگری مثل نارگیل یا جوجوبا، ترکیب کنید. توصیه می‌شود افرادی که به حساسیت‌های پوستی دچار هستند، این محصول را استفاده نکنند. توجه داشته باشید که این روغن‌ها کاملا جنبه درمانی دارند و مصرف خوراکی آن‌ها توصیه نمی‌شود.

روغن نارگیل به ‌تنهایی هم می‌تواند برای درمان عفونت واژن مفید باشد. این روغن به علت دارا بودن خاصیت ضدقارچی آن، به صورت داخلی و خارجی، قابل استفاده است. روغن پونه‌ کوهی هم از دیگر محصولات گیاهی مناسب برای درمان خانگی عفونت واژن است.

بهترین راهکار درمان کردن عفونت واژن کدام است؟

با وجود تمامی مواردی که ذکر شد، بهتر است با خرید محصولات زناشویی، احتمال ابتلا به عفونت را کاهش داد. این محصولات، بهترین و کارآمدترین نمونه‌هایی هستند که برای درمان عفونت واژن مورد استفاده قرار می‌گیرند. سایت بابا لک‌ لک، فروشگاه اینترنتی معتبری است که این محصولات را ارائه می‌دهد.

انواع محصولات پیشگیری و کاربردی برای خانم‌ها و حتی آقایان، در این فروشگاه یافت می‌شود. پس اگر نگران ابتلا به عفونت هستید و قصد دارید از بروز تمامی مشکلات زنانه پیشگیری کنید، برای آشنایی با محصولات، به این سایت مراجعه کرده، کالاها را مورد بررسی قرار دهید و بهترین گزینه را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا