راه های پیشگیری از ابتلا به عفونت واژن

اکثر خانم‌ها، حداقل یکبار عفونت واژن را تجربه کرده‌اند. متاسفانه این عفونت‌ها از روش‌های متفاوتی ایجاد می‌شود که می­توان گفت معضل به‌ شدت ناراحت‌کننده‌ای است. در واقع روش‌های متعددی برای درمان این مسئله وجود دارد. اما بهتر است، با پیشگیری از عفونت واژن، از این تجربه‌ ناخوشایند دوری کرد. در مطلب قبلی مجله بابا لک لک درباره علائم عفونت واژن بانوان صحبت کردیم. اینک شما را با عوامل جلوگیری از ابتلا با آن آشنا خواهیم کرد.

چه کسانی به عفونت واژن مبتلا می‌شوند؟

عفونت واژن، مختص به سن و شرایط به‌ خصوصی نیست. افراد در سنین متفاوتی با این مشکل مواجه می‌شوند و نشانه‌های دردناک و ناخوشایند آن را تجربه می‌کنند. لازم است بدانید که ابتلا به عفونت واژن برای دختران مجرد هم وجود دارد.

در نتیجه به تمامی بانوان توصیه می‌شود که با رعایت چند نکته‌ کلیدی، در راستای پیشگیری از عفونت واژن اقدام کنند. اگر زیاد به این مشکل مبتلا می‌شوید، بهتر است با تغییراتی در شیوه‌ زندگی و رعایت نکات بهداشتی ضروری، از آن اجتناب کنید.

راه های پیشگیری از عفونت واژینال کدام‌ هستند؟

همیشه و در هر زمان، پیشگیری از ضرر ، بهتر و به صرفه تر از درمان و جبران آن است. بنابراین لازم است اطلاعات خود را درباره جلوگیری از بیماری های جسمی بالا ببرید.

استفاده از محصولات بهداشتی

استفاده از محصولات بهداشتی، یکی از رایج‌ترین و تاثیرگذارترین روش‌های پیشگیری از عفونت است که می‌تواند بدن شما در مقابل انواع بیماری‌ها و مشکلات زنانه ایمن کند. در نتیجه توصیه می‌شود با تهیه و استفاده‌ مداوم از این محصولات، به سلامت خود کمک کنید. این موارد شامل انواع مختلفی همچون کاندوم های مردانه، ژل های شستشوی واژن، پد های بهداشتی، روان کننده های بر پایه آب و … میباشد. شما میتوانید از طریق ارتباط گرفتن با پشتیبانی سایت بابا لک لک، مشاوره رایگن دریافت نمایید و محصول بهداشتی مناسب خود را انتخاب نمایید.

خشک کردن اندام تناسلی

ضرورت خشک­ کردن کامل اندام تناسلی، پس از شست‌وشو از دیگر نکات واجب است. روزانه موارد بسیاری پیش می آید که نواحی تناسلی ما در معرض رطوبت قرار میگیرد. با توجه به گرم و تاریک بودن فضای تناسلی، مرطوب­ ماندن آن، می‌تواند فضایی را برای رشد باکتری‌ها، ایجاد کند. در نتیجه با خشک­ کردن آن توسط دستمال های بهداشتی، می‌توان یک قدم به سوی پیشگیری عفونت واژن پیش رفت.

استفاده از لباس زیر نخی

توجه به جنس لباس زیر از نکات تاثیر گذاری است که بانوان باید به آن توجه کنند. همانطور که گفتیم، روزانه شرایط مختلفی پیش می آید که باعث مرطوب شدن واژن بانوان میشود. در این موارد لازم است از لباس زیر مناسب هم استفاده نماییم. لباس­های زیر نخی، بهترین انتخاب برای هدف ما میباشند. نمونه‌هایی که از الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند و جنسی پلاستیک ‌مانند دارند، احتمال ابتلا به عفونت واژن را افزایش می‌دهند. هم چنین توجه داشته باشید که لباس زیر، بیش از اندازه تنگ و چسبنده نباشد تا باعث آزردگی اندام تناسلی نشود.

سلامت بانوان

شستشوی صحیح واژن

بهتر است برای جلوگیری از عفونت واژن، در حین شستشو از صابون استفاده نکنید. خاصیت قلیایی صابون، باعث خشک ­شدن و از بین­ رفتن میکروب‌های طبیعی و مفید این ناحیه از بدن می‌شود. بهترین گزینه برای شستشوی نواحی تناسلی استفاده از ژل شستشوی مخصوص است که در فروشگاه بابا لک لک هم می‌توانید آنرا پیدا کنید.

نکته بعدی در فرآیند شست‌وشو این است که از سمت جلو به عقب صورت گیرد. زیرا جهت مخالف آن یعنی از عقب به جلو می‌تواند باعث ورود میکروب‌های مدفوع از سمت مقعد به واژن شود و عفونت آلت تناسلی را به ‌همراه داشته باشد.

تعویض به موقع نوار بهداشتی

تعویض مرتب نوار بهداشتی در دوران قاعدگی، از دیگر نکات پیشگیری از عفونت واژن است. به‌ طور کلی رعایت بهداشت در این دوران، باید با وسواس و توجه بیشتری صورت بگیرد. زیرا تعویض دیرهنگام آن باعث آلوده شدن قسم های داخلی واژن شده و رشد باکتری و میکروب های خطرناک را به ارمغان بیاورد. تعویض لباس زیر هم از اقدامات بهداشتی دیگری است که می‌تواند در پیشگیری از عفونت واژن، تاثیرگذار باشد. به‌خصوص در مواقعی که لباس زیر مرطوب است، تعویض آن ضروری است.

پیشگیری بهتر از درمان است

این نکات بهداشتی، شماری از راه های پیشگیری از عفونت واژن هستند که می‌توانند سلامت اندام تناسلی شما را تا حد قابل توجهی تضمین کنند. اما توصیه می‌شود فارغ از این موارد، از استفاده از محصولات بهداشت جنسی هم غافل نشوید. چرا که تاثیر فوق العاده زیادی دارند.

برای مشاهده محصولات زناشویی میتوانید به دسته بندی محصولات در سایت بابا لک لک مراجعه نمایید و محصولات بهداشت جنسی مناسب پیشگیری همانند انواع کاندوم و ژل بهداشتی بانوان را مشاهده نمایید.

ترکیبات این محصولات به ‌نحوی است احتمال ابتلا به عفونت را کاهش می‌دهد و در عین حال به میکروب‌های مفید واژن هم آسیبی وارد نمی‌کند. پس اگر شما هم به بهداشت فردی خود اهمیت می‌دهید و دیگر نمی‌خواهید از بابت عفونت اندام تناسلی آزرده شوید، پیشگیری از عفونت واژن را جدی بگیرید.

چراکه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. به‌ خصوص در مواقعی که پای یکی از حساس‌ترین اعضای بدن در میان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا